Even een kort berichtje! - Reisverslag uit Baoding, China van Marije Son - WaarBenJij.nu Even een kort berichtje! - Reisverslag uit Baoding, China van Marije Son - WaarBenJij.nu

Even een kort berichtje!

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

26 September 2014 | China, Baoding

Hierbij nog even een klein berichtje voordat ik naar Beijing vertrek. Als het goed is zijn me ouders net geland en gaan ze nu richting hun hotel. Morgen (zaterdag) vertrekken Juliette en ik dan eindelijk richting Beijing. Afgelopen week ben ik eigenlijk alleen maar bezig geweest met me stage, niet heel spannend… Reisje Beijing is dus een goede afwisseling!

In China kan je het water uit de kraan niet drinken en haal ik iedere dag water uit een machine met een tank. Iedere dag heb ik dan goede gesprekken met Chinezen die Chinees tegen mij praten en meestal praat ik in het Hollands terug. Gisteren raakte ik in gesprek met een Amerikaan die docente Engels is op de Universiteit waar ik studeer. Hij ging samen met een Japanner badmintonnen en vroeg of ik ook mee wilde. Ben snel Juliette gaan halen en zijn met zijn 4en een taxi ingesprongen. In het badmintonnen waren wij niet heel goed vergeleken die Chinezen, maar we hadden wel het grootste plezier. Na het badmintonnen zijn Juliette en ik samen met de Amerikaan nog uiteten geweest bij de Chinees. Het was een leuke onverwachte wending van de dag.

Voor vanavond heeft hij ons uitgenodigd om mee uiteten te gaan in een westers restaurant. Als het goed is komen er dan ook nog twee andere Amerikanen en een Canadees. Het zou fijn zijn om een aantal ‘buitenlandse’ vrienden te maken. De Chinezen hier zijn wel heel aardig maar zal lastig worden om echt goed bevriend met ze te raken…

Volgende week zal ik nog een berichtje proberen te posten over onze avonduren in Beijing. Moet even kijken of het gaat lukken en anders zal een nieuwe blog volgend weekend online komen!

  • 26 September 2014 - 07:44

    Lenie:

    Heel veel plezier in Beijing. En de groetjes aan je vader en moeder.

  • 26 September 2014 - 12:16

    Merle:

    Veel plezier in Beijing met je ouders. Zal fijn zijn even gewoon Nederlands te kunnen praten.
    Groetjes,
    Merle

  • 26 September 2014 - 12:29

    Ella:

    Nou het is ons weer gelukt hoor. Vanmiddag rond 12.00 uur hebben wij het hotel bereikt en hebben nog wat rond gekeken in de omgeving. We zien er naar uit de 'meisjes' morgen weer te zien.

  • 26 September 2014 - 18:35

    Aris:

    Goed te lezen dat je ouders aangekomen zijn. Heel veel plezier samen en veel mooie en leuke dingen bekijken.
    Groetjes A3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 11338

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 23 Januari 2015

Stage in Baoding

Landen bezocht: