Beijing in een notendop - Reisverslag uit Baoding, China van Marije Son - WaarBenJij.nu Beijing in een notendop - Reisverslag uit Baoding, China van Marije Son - WaarBenJij.nu

Beijing in een notendop

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

30 September 2014 | China, Baoding

Hierbij een nieuwe blog uit het geweldige Beijing! Voordat ik vertrok richting Beijing ben ik eerst nog uiteten geweest in Baoding. Op donderdag had ik een Amerikaan ontmoet die me mee gevraagd had om met een groepje buitenlanders uiteten te gaan. Achteraf bleek dat een Canadees zijn 1e boek was gepubliceerd in Canada, vandaar dat we met ze alle uiteten gingen. Na het eten heb ik contactgegevens uitgewisseld met iedereen en hopelijk kunnen we binnenkort nog eens wat organiseren.

Op zaterdagochtend ben ik met me maatje Juliette met de trein richting Beijing vertrokken. Zelf was ik nogal bang dat de treinreis niet plezier zou worden maar achteraf viel dat erg mee. Ik had dan geen stoel maar er was meer als genoeg plek in de trein om lekker te kunnen staan. Van Baoding naar Beijing is ook maar een kleine twee uur, valt erg mee. Na aankomst in Beijing ben ik direct doorgereisd naar het hotel van me ouders waar ik ook verblijf.

Natuurlijk als echte Sonnetjes zijn we in de middag er direct op uit getrokken naar een klokkentoren die achteraf gesloten bleek te zijn. Terug via een van Teds (me vader) zijn afsnijweggetjes, raad het al, natuurlijk weer lekker verdwaald. Maar we liepen lekker en we hebben meteen een stuk van de stad gezien. We zijn ook nog naar een tempel die naast het hotel ligt gegaan wat volgens me vader meer dan 500 treden omhoog was, bleken achteraf maar iets van 100 treden te zijn. In de avond nog lekker bij de Chinees uiteten geweest, een geslaagde dag!

Zondag zijn we naar het zomerpaleis geweest waar vroeger de keizer met zijn vrouw in de zomer naartoe ging om de warmte van Beijing te ontvluchten. Het is meer dan 250 hectare groot en binnen een dag kan je niet alles bekijken. Toch hebben we veel gedaan en gezien, was behoorlijk indrukwekkend!

Afgelopen maandag was toch wel het hoogtepunt van dit hele avontuur, de Chinese muur! Met een busje voor zijn 4en, een chauffeur en gids zijn we richting de muur vertrokken. De Chinese hebben er een commercieel zooitje van gemaakt. Eerst moeten we naar twee grote winkels en een theehuis, verplicht lunchen voordat we eindelijk de muur op konden. Als echte Hollanders hebben we natuurlijk niets gekocht en de winkels gelaten voor wat ze zijn. Zelf vind ik het jammer dat ze altijd proberen om zo veel mogelijk geld uit je te trekken als toerist, maar dat zal je altijd houden overal ter wereld… De muur was in een woord gewoon GEWELDIG. Het is zeker de moeite waard en zal het aan iedereen aanraden om er heen te gaan mochten jullie in de buurt zijn…

Vanmorgen vroeg om 05.00 ben ik samen met me maatje Juliette naar het treinstation in Beijing gegaan. We zijn hier eigenlijk om stage te lopen en na een paar dagen is Juliette terug richting Baoding vertrokken. In november komen haar ouders ook nog langs in China en het leven is natuurlijk niet altijd een feestje. Op dit moment zit ik een blog te schrijven in een koffiehuis en ga zo richting een grote winkelstraat opzoek naar een Chinese sim-kaart voor me telefoon. Wat we de rest van de week nog gaan doen is niet zeker, in ieder geval ga ik nog richting: de verboden stad, plein van de hemelse vrede, temple of Heaven en het Bei-han park. Voor zaterdag heb ik treinkaartjes gekocht naar Baoding voor mij en me ouders. Kunnen me ouders ook het appartement zien en de universiteit waar ik zit.

Ik houd jullie op de hoogte, als ik meer tijd heb zal ik een uitgebreidere blog schrijven!

  • 30 September 2014 - 06:56

    Arjen :

    Super Marije,

    Het leven is niet altijd een feestje maar zorg er zeker voor dat je genoeg te zien krijg. Geniet er van!

  • 30 September 2014 - 11:55

    A3 Jes:

    Geweldig om te lezen en te zien dat het gezellig en mooi is geniet ervan met elkaar.

    Groetjes A3 jes

  • 30 September 2014 - 13:11

    Lenie:

    Jeetje genieten zo met zijn allen. Wat een ervaring he? Achter de klokkentoren heb je nog de laatste hutongs! Ook een aanrader!! Geloof dat het de laatste is in Beijing. De rest hebben ze gesloopt ivm de olympische spelen. Maar blijft een prachtige stad. Groetjes vanuit Spanje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 11336

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 23 Januari 2015

Stage in Baoding

Landen bezocht: