Shanghai!! - Reisverslag uit Baoding, China van Marije Son - WaarBenJij.nu Shanghai!! - Reisverslag uit Baoding, China van Marije Son - WaarBenJij.nu

Shanghai!!

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

13 November 2014 | China, Baoding

Het is bijna zover, na al het ‘harde’ werken mag ik weer een weekje vakantie gaan vieren! Vrijdag vertrek ik samen met Juliette richting Beijing om daar op zaterdag haar ouders en zus te ontmoeten. Zij zullen na 3 dagen in Beijing doorvliegen naar het zuiden van China om daar een mooi natuurgebied te bezoeken.

Ik heb een treinkaartje naar Shanghai gekocht en op zondagavond ga ik die kant op vanuit Beijing. Als student ga je natuurlijk altijd voor het ‘studenten’ kaartje dat het goedkoopst is. Omdat ik genoeg tijd heb om richting Shanghai te reizen heb ik besloten om een nachttrein te nemen in plaats van de snelle trein. De nachttrein vertrekt rond 19.30 vanaf Beijing en zal ongeveer 15 uur later arriveren in Shanghai. Klein puntje is alleen wel dat de bedden op waren, dat wordt dus voor 15 uur op een stoel zitten. Maar wat wil je ook als je voor 20 euro zo’n 1400 km gaat afleggen. De zaterdag erop ga ik terug richting Beijing en heb ik voor comfortabel reizen gekozen. Ik ga met de hoge snelheidslijn terug naar Beijing en kan dan vanuit daar direct een trein nemen richting Baoding. Deze trein doet er maar 5,5 uur over alleen zijn de kaartjes minimaal 3x zo duur.

Afgelopen paar weken heb ik een aantal mensen gesproken die in Shanghai zijn geweest. De meeste mensen omschrijven Shanghai als modern, vooral erg Westers en zeker de moeite waard om te bezoeken. Vooral de skyline van de stad schijnt heel mooi te zijn in de avond. Ik heb een hostel geboekt dat op de 6e etage van een gebouw zit en een balkon heeft waar je heerlijk met een gekoeld glaasje limonade van het uitzicht kan genieten. ;)

Het leven in Baoding gaat verder gewoon zijn gangetje… Het project loopt gewoon rustig door, als ik terug ben vanuit Shanghai hoop ik dat me planten genoeg gegroeid zijn om verdere experimenten te gaan doen. Ze staan op dit moment prachtig in bloei maar voordat ik vertrek moet ik helaas de bloemen eruit halen om de groei van de plant te bevorderen. Zondag was ik nog even naar Walmart en kwam ik langs een prachtig park in Baoding. Fijn idee dat er naast al de smerigheid in deze stad nog een klein beetje natuur is... Gisteravond was ik samen met Lex nog naar route 66 gegaan om daar pizza te eten met andere buitenlanders. Het was een geslaagde avond en heb voor de tweede keer op rij gewonnen met me team die bestond uit een Ier, Canadees, Lex de Amerikaan en mezelf. We hebben gratis ijs, 6 Europese flesjes bier en 6 Amerikaanse flesjes bier gewonnen. Het Iers meisje en ik waren de enige in het team die dronken dus dat was wel gezellig geworden ;) Als goede winnaars hebben we het meeste van het bier ook weggeven aan het verliezende team. Volgende week kan ik er niet zijn omdat ik in Shanghai ben, dus driemaal winnen gaat helaas niet lukken.

Online shoppen is erg populair in China en de universiteit heeft verschillende postdiensten voor de aflevering van pakketjes. Eén van de studenten heeft het adres waar post heen gestuurd kan worden opgeschreven voor me. Als er mensen zijn die een kaart of iets dergelijke willen sturen dan kan het naar dit adres:


Agricultural University of Hebei
Department of Horticulture
South Lekai Street 2596
071001, Baoding
People’s Republic of China


Address:中国河北省保定市河北农业大学西校区
Name: 李圆
Telephone number:15933531767
Post code:071000


Het is van belang dat zowel het Engelse als Chinese adres op de envelop staat. Als alleen het Engelse adres op de envelop staat dan komt de post waarschijnlijk niet aan. Even kopiëren, plakken en printen is denk ik de makkelijkste optie. Een kaart die ik vanuit Beijing naar Nederland heb gestuurd heeft er 3 weken over gedaan. Van Nederland naar Baoding zal er dan zeker 3 tot 4 weken overdoen.

Hopelijk kan ik tijdens me vakantie in Shanghai nog een nieuwe update plaatsen, anders probeer ik zo snel mogelijk een nieuwe blog te posten als ik terug ben in Baoding. Zàijiàn!

  • 13 November 2014 - 13:18

    Merle Kerkhof:

    Hoi Marije,

    Goed te lezen dat je het naar je zin hebt en er op uit trekt om zoveel mogelijk te zien van het land. Vind het ook heel dapper dat je dat doet! Leuk dat je nu ook wat andere contacten hebt waar je leuke dingen mee doet. Ik heb begrepen dat je op de helft bent, geniet er van!

    Groetjes,
    Merle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 11348

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 23 Januari 2015

Stage in Baoding

Landen bezocht: