Nieuws uit China - Reisverslag uit Baoding, China van Marije Son - WaarBenJij.nu Nieuws uit China - Reisverslag uit Baoding, China van Marije Son - WaarBenJij.nu

Nieuws uit China

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

18 December 2014 | China, Baoding

Iets later als gebruikelijk, maar toch weer een nieuwe update vanuit het koude Baoding. Afgelopen week was ik zo ziek als een hond. Ik ben de hele week bijna thuis geweest met koorts, waarschijnlijk een Chinese griep variant. Vandaag voor een half dagje naar het lab geweest om de achterstand die ik heb opgelopen in het project te bepalen. Conclusie, wordt wat minder biertjes drinken en wat meer uren aan het project besteden…

Op mijn vrije zondag een week of twee geleden was ik begonnen met de speurtocht naar een grote supermarkt met import producten. Springend van bus naar bus en wandelend de stad door heb ik een idee gekregen hoe groot deze enorme stad eigenlijk is. De supermarkt natuurlijk niet gevonden maar wel een lekkere middag gehad als toerist in Baoding. Als een echte beroemdheid heb ik verschillende fotosessies gehad en ben ik zelfs op de foto gegaan met opa Chinees die nog nooit een buitenlander had gezien. Zit er serieus over na te denken om met kerst in een park te gaan zitten met een bordje en mensen geld te vragen voor een foto, volgens mij kom ik als miljonair terug…

Vorige week zondag ben ik samen met Lex, Juul en een Chinees meisje dan toch naar de supermarkt met import producten gegaan. Altijd handig om een beetje hulp te krijgen van lokale Chinezen of Lex in dit soms toch moeilijk land. Die week ervoor was ik er één bus stop te vroeg uitgegaan, anders was ik precies bij de winkel uitgekomen… Van het weekend even kijken of ze ook wat kerstspulletjes verkopen, het huis is wel erg leeg zo…

Wat Kerst gaat brengen dit jaar blijft nog een raadsel. Er zijn drie opties waarvan nog niet een zeker is… Ieder jaar organiseert de Universiteit een kerstdiner voor alle medewerkster van de school. Volgens Lex is er een goede kans dat wij hier ook uitgenodigd voor gaan worden. De buitenlanders waar ik Thanksgiving mee heb gevierd willen ook graag nog iets gaan doen. Kijken of iemand het wil gaan organiseren… Ten slotte heb ik nog een uitnodiging gekregen van een Chinees meisje waar ik regelmatig mee lunch om kerst te gaan vieren met de klas waarin ze zit. In deze klas zitten een aantal studenten die misschien naar Nederland komen volgend jaar. Over het algemeen is hun Engels wel redelijk te volgen en lijkt het mij ook wel leuk om een echte Chinese Kerst te vieren. Ik wacht het nog even af hoe het lopen gaat…

Vandaag heb ik een paar prachtige kaarten ontvangen vanuit Nederland en Spanje! Toch nog een beetje kerst in huis! Valt me mee dat ze aangekomen zijn, de post is zo onbetrouwbaar hier. Het kan tussen de twee weken en twee maanden duren voordat iets aankomt…

Mijn volgend blog verschijnt waarschijnlijk na de Kerst, hopelijk heb ik dan wat meer te vertellen. Misschien heb ik dan eindelijk besloten wat te doen met oud en nieuw, want één ding is zeker, het moet natuurlijk wel goed gevierd worden! Hierbij wil ik iedereen fijne dagen toewensen en tot mijn volgende blog!

  • 18 December 2014 - 11:15

    Lenie:

    Miste je al! In ieder geval heel fijne dagen daar in het koude Baoding. Groetjes vanuit een zonnig Spanje.

  • 18 December 2014 - 17:04

    Ans:

    Goed om weer eens iets te lezen van je.
    Jij ook hele fijne bijzondere Kerstdagen in China.
    En beter om je gezondheid denken hoor.

    Liefs A3 jes

  • 20 December 2014 - 21:55

    Sandra, Eelco En Nick :

    Vanuit een regen, wind en storm achtig Hippo wensen wij jou een super kerst, oud en nieuw en een geweldig 2015 toe. ( ik durfde het niet aan een kaart te sturen:-))) succes nog ff en tot snel weer thuis.

  • 23 December 2014 - 19:45

    Ans En Jaap:

    Ook vanuit Westzaan wensen wij jullie hele fijne kerstdagen, maak er maar een beetje wat van. Het is hier nog steeds zacht weer met veel wind, dus kerstsfeer alleen in huis. We hopen dat jullie het nog even volhouden in China, en kom gezond weer terug.
    En natuurlijk een prettige jaarwisseling met de westerlingen, en een gelukkig en gezond 2015.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 11343

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 23 Januari 2015

Stage in Baoding

Landen bezocht: