Weekendje Beijing! - Reisverslag uit Baoding, China van Marije Son - WaarBenJij.nu Weekendje Beijing! - Reisverslag uit Baoding, China van Marije Son - WaarBenJij.nu

Weekendje Beijing!

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

15 Oktober 2014 | China, Baoding

Even een kort berichtje om jullie te informeren over een nieuw avontuur dat komen gaat! De afgelopen dagen heb ik het onderzoeksplan dat ik moest schrijven afgemaakt en opgestuurd naar mijn begeleider in Nederland. Me plantjes moeten nog een beetje verder groeien voordat ik met de experimenten kan beginnen. Meneer Du heeft maandag pas tijd om te gaan bespreken hoe ik nu verder moet met dit onderzoek. Tot die tijd heb ik vrij weinig te doen hier in Baoding…

Juul en ik zijn gevraagd door een aantal studenten om morgen (donderdag) mee te gaan op een schoolreis richting Beijing. De bus vertrekt ergen tussen 05.00 en 06.00 richting Beijing en daar gaan we een groot nationaal park bezoeken. Wat verder in de planning staat is ons niet bekend maar we hopen een dat de reis eindigt in het centrum van Beijing. Omdat we op dit moment toch weinig kunnen doen in Baoding hebben we besloten om er meteen maar een weekendje te blijven!

Vandaag heb ik 3 nachten geboekt in een hostel dat bij het plein van de hemelse vrede en de verboden stad ligt. Morgen ga ik met de studenten dus richting het park maar in plaats van terug te gaan naar Baoding blijf ik lekker het weekendje chillen in Beijing. Ik heb nog geen idee hoe ik morgen richting het hostel moet komen maar dat zie ik morgen wel weer…

Ik zou graag nog een paar dingen willen doen waar ik de vorige keer niet aan toe gekomen ben zoals de verboden stad en een groot bekend park in Beijing bezoeken. Ook kan ik dan meteen nieuwe inkopen doen in een Europese supermarkt zodat we onbeperkt chocopasta kunnen eten in plaats van alleen op zondags. En natuurlijk nieuwe buitenlandse mensen ontmoeten in Beijing!

Ik neem me laptop niet mee aangezien ik er dan de hele dag mee moet rondlopen, maar als ze een computer in het hostel hebben kan ik misschien nog wel een kleine update plaatsen. Anders probeer ik begin volgende week een nieuwe blog online te zetten.

Maandag krijgen we bezoek op het lab in Baoding van een Inholland docent van de vestiging Delft. Ook moeten we een presentatie geven over het project wat we de aankomende weken gaan uitvoeren. Genoeg te doen dus… Maar eerst lekker genieten van een weekendje Beijing!!!

  • 15 Oktober 2014 - 11:16

    Lenie:

    Hoi Marije,
    zwaar leven zo te lezen. Geniet van de verboden stad. Heel indrukwekkend allemaal.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 11356

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 23 Januari 2015

Stage in Baoding

Landen bezocht: