Laatst paar dagen in China… - Reisverslag uit Peking, China van Marije Son - WaarBenJij.nu Laatst paar dagen in China… - Reisverslag uit Peking, China van Marije Son - WaarBenJij.nu

Laatst paar dagen in China…

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

20 Januari 2015 | China, Peking

Met nog maar een paar dagen China te gaan komt het vertrek nu wel heel dichtbij. Op dit moment bevind ik mijzelf in een hostel in Beijing, vandaag als een prinsesje door een privé chauffeur voor de deur afgezet. Het onderzoeksrapport heb ik van het weekend ingeleverd, alle formulieren zijn ingevuld, vanaf nu alleen nog maar genieten!

Vorige week vrijdag heb ik nog voor de laatste keer een presentatie gegeven aan de meiden van het lab. Gelukkig was er deze keer een tolk bij zodat iedereen het meeste wel heeft kunnen begrijpen. In de avond heb ik afscheid kunnen nemen van alle buitenlanders in Baoding op de wekelijkse quiz avond. Als een groep hebben we toch een hoop meegemaakt de afgelopen tijd, het is altijd jammer om dan afscheid te nemen.

Op zaterdag stond een laatste lunch met de hoogste bazen in de planning. Aangezien de lunch al om 11.30 plaatsvond ging ik er vanuit dat het deze keer een lunch zonder de beroemde Chinese drank, Baijiu zou worden. Niets was minder waar maar Juul en ik hebben ons goed staande weten te houden als Dutch girls. De hoogste baas van de opleiding, Deanli, bood aan om ons met een privé chauffeur naar Beijing te sturen. Dit aanbod konden we natuurlijk niet afslaan, zullen we vast wat goed gedaan hebben de afgelopen maanden… Of het was misschien toch de Baijiu…. De goede voornemens om mijn onderzoeksrapport af te maken had ik maar laten varen en in de middag lekker mijn roes uitgeslapen.

Op zondag dan toch eindelijk het rapport afgemaakt en het appartement opgeruimd. Ook had ik een poging gedaan om mijn koffer in te pakken maar dat viel niet mee… Wat kan een mens toch een hoop verzamelen in 5 maanden tijd. Maandag heb ik afscheid genomen van iedereen die ik heb leren kennen op de universiteit. De zorg voor mijn planten heb ik overgedragen aan de Chinezen, ben benieuwd hoelang ze nog zullen leven.

Op maandagochtend stond de chauffeur om 09.00 voor de deur. Arme prof. Du mocht 2 zware koffers 4 etages naar beneden tillen. Ook kwam de baas van het internationale office nog langs om gedag te zeggen. In Beijing aangekomen heb ik nog meer spullen opgehaald die ik op vorige bezoeken achtergelaten heb in Beijing. In de middag zijn Juul en ik naar een park geweest waar je een prachtig uitzicht heb over de verboden stad. Helaas was de luchtvervuiling weer intens en was het zicht daardoor niet optimaal. In de avond ben ik lekker gaan eten bij een van de tentjes die ik samen met mijn ouders ontdekt heb. Het is verborgen midden in een Hutong en je zou er zo voorbij lopen als je niet weet waar het zit. Ook zijn Juul en ik gaan schaatsen op een meer in het uitgaansgebied van Beijing. Dutch girls moet je niet op kunstschaatsen zetten, onze performance was niet geweldig. Binnen een minuut lag ik al onderuit op het ijs wat voor vermaak zorgde bij al die Chinezen die niet eens het ijs op durfde te gaan. Als ik nou een paar noren had gehad…

Morgen willen we misschien nog naar een gedeelte van de muur dat niet gerenoveerd is, kijken of we genoeg moed hebben om de kou te trotseren en naar de muur af te reizen. Donderdag nog even de laatste dingetjes doen en bezoeken en vroeg te bed. Vrijdagochtend om 04.00 moet ik het hostel al verlaten om richting de luchthaven te gaan. En dan natuurlijk de reis naar huis….!!

  • 20 Januari 2015 - 16:46

    Lenie:

    Nog ff genieten en goede vlucht terug!!!

  • 20 Januari 2015 - 16:57

    Arjen:

    Wat een enorm avontuur.
    Super om alles zo te kunnen lezen
    Wat is de tijd toch enorm snel gegaan.
    Vrijdag weer onderweg naar huis. Alweer een half jaar voorbij maar een hele ervaring rijker.
    Enorm veel mee gemaakt in een hele korte periode.
    Geniet van de laatste paar dagen en tot snel weer

  • 20 Januari 2015 - 17:47

    Ella:

    Tja lief het zit er weer op. Wij zijn in elk geval weer blij je te zien vrijdag.

  • 20 Januari 2015 - 20:19

    Ans:

    Goede reis en we spreken je weer gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 11358

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 23 Januari 2015

Stage in Baoding

Landen bezocht: