Geweldig avondje uit! - Reisverslag uit Baoding, China van Marije Son - WaarBenJij.nu Geweldig avondje uit! - Reisverslag uit Baoding, China van Marije Son - WaarBenJij.nu

Geweldig avondje uit!

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

07 November 2014 | China, Baoding

Even een korte update over mijn belevenissen in China. Op de vorige blog had ik geschreven dat Juul en ik uitgenodigd waren door Lex om pizza te gaan eten met een aantal andere buitenlanders. Mijn verwachting was dat het een gezellig avondje zou worden met een stuk of acht buitenlanders, wat ik aantrof was veel beter!

Iemand had het voor mekaar gekregen om volgens mij alle buitenlanders die voor langere tijd in Baoding wonen te verzamelen op één locatie. Het moment dat ik het restaurant route 66 binnenstapte wist ik niet wat ik zag, het leek wel of ik in Beijing stond. In totaal waren er ongeveer 30 buitenlanders pizza aan het eten en na het eten was er nog een quiz avond. Ik had het slim aangepakt om met Lex, de Amerikaan die net een lopende encyclopedie is, een lokaal meisje uit Baoding en een jongen die bijna alles weet over China in een team te gaan. Met mijn Europese kennis maakte ik het team compleet. Ons team was eerste geworden en wij komen nu in de Hall of Fame te hangen als eerste team dat de quiz avond gewonnen heeft. Het idee is dat er op iedere woensdagavond een avond georganiseerd gaat worden voor alle buitenlanders om bij elkaar te komen, zou erg leuk zijn. De eigenaar van het restaurant is een Chinees die voor twee jaar in Nederland is geweest voor zijn werk. Toen Juul en ik binnen kwamen met onze blonden haren, blauw ogen en lengte wist hij meteen waar we vandaan kwamen, wij zijn wel een beetje een stereotype van een Nederlander.

Naast vertaler, student en attractie voor alle mensen in Baoding heb ik ook nog even voor loodgieter gespeeld. De afvoerslang van de gootsteen in de keuken was losgesprongen waardoor al het water naar beneden viel in de keukenkastjes. Gewapend met een rol Duck tape heb ik het voor elkaar gekregen om alles weer te verbinden zodat het water weer weglopen kan. Wat is een leven toch ook zonder Duck tape... Als ik terug ben kan ik wel als techneut aan het werk, iedere week gaat er iets stuk en tot nu toe heb ik het altijd nog weten te maken! Mijn vader kan trots op me zijn! :)

Gisteravond ben ik samen met Lex nog naar een lokale pizzeria gegaan om even wat te eten. Na twee avonden pizza heb ik er nu wel even genoeg van, doe mij maar weer een boordje Chinees. Net kwam meneer Du nog binnengestormd met twee fotografen die een rapportage over hem aan het maken zijn. Als mijn verwachting uitkomt dan ben ik straks te zien op de schoolsite van de universiteit die ongeveer 30.000 studenten heeft. Word ik nog beroemder dan ik al ben, mag ik haast wel geld gaan vragen voor foto’s en handtekeningen…

  • 08 November 2014 - 09:51

    Lenie:

    Geen saai leventje zo te lezen! Blijf genieten en wij blijven genieten van je verhalen.
    Vanuit Spanje een heel dikke pakkerd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 11357

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 23 Januari 2015

Stage in Baoding

Landen bezocht: